sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Pohjustusta blogille

Ajattelin aloittaa tämän blogin, koska vaimoni pakotti. No ei, se ei ole koko totuus. Olen 26-vuotias rakennusinsinööri ja lisäksi 4 kk vanhan poikavauvan isä. Aloitan tämän blogin, koska haluan jakaa kokemuksia harrastukseni parissa ja kenties opastaa muita aloittelevia. Olen siis intohimoinen neuloja, ollut jo reilun vuoden. Lähipiirissäni on nykyään paljon vauvoja ja pieniä lapsia, joten työni ovat olleet lähinnä lapsille. Pieniä töitä on myös mukava tehdä kun saa nopeasti valmista.



Innostukseni alkoi reilu vuosi sitten syksyllä ollessani pitkällä sairaslomalla. Jonakin aamupäivänä satuin katsomaan tv:stä Neulontakerhoa (olen aina ollut kiinnostunut kaikenlaisista käsitöistä). Kyseisessä jaksossa esiteltiin neulontaharpun käyttöä ja kiinnostuin heti kuinka vaivattomasti sillä sai neulottua. Tilasinkin netistä itselleni kyseisen laitteen ja tein vaimolleni sillä kaulaliinan. Sen koommin harppua ei ole sitten käytettykään. Kaulaliinan jälkeen aloin tekemään vauvojen tossuja ja tumppuja. Aika pitkälle siitäkin syystä, että haaveissa oli omakin vauva.


Neulomisinnostus ei laantunut vaan jatkui syksyn jälkeenkin ja jossain välissä vauvakin ilmoitti tulostaan. Nyt reilun vuoden neulomisen jälkeen innostus on muuttunut intohimoksi ja neulon edelleen lähes päivittäin miten töiden ja vauvan hoidon jälkeen jääkin aikaa.

Olen alusta asti kokeillut joka työssä jotain uutta ja nykyään teen joka neuleeseeni jotain hieman erilaista. Tämän takia olen kyllä joutunut purkamaan ja aloittamaan alusta monet kerrat turhautumiseen asti, mutta olen kyllä oppinutkin virheistä välillä jotain.



1 kommentti: